FAQ

Waar gaat je vraag over?

Mijn boeking

  • Ik heb een studio geboekt. Hoe gaat het nu verder?

    Je hebt een studio geboekt bij DUWO studentenhuisvesting. DUWO is geen hotel, maar een sociale huisvester (ook woningcorporatie genoemd, een Nederlands begrip). Daarom moet je bij DUWO een huurcontract (huurovereenkomst) tekenen en bepaalde documenten aanleveren. Dat gaat als volgt:

     

    1. Wij sturen je een activatiemail voor Mijn DUWO: dat is je persoonlijke inlogpagina.
    2. Upload in Mijn DUWO de gevraagde documenten.
    3. Zodra je documenten goedgekeurd zijn, krijg je een mail dat je online je contract kunt tekenen.
    4. Klik in deze mail op de link om je huurcontract te ondertekenen en controleer of er een te betalen bedrag (eerste betaling) openstaat. Zo ja, betaal deze in Mijn DUWO.
    5. Volg de instructies in Mijn DUWO om online je huurcontract te tekenen.

  • Waarom moet ik een huurcontract tekenen?

    Je hebt een studio geboekt bij DUWO studentenhuisvesting. DUWO is een sociale huisvester (ook woningcorporatie genoemd, een Nederlands begrip). Dat heeft de volgende consequenties. In een huurcontract staan de afspraken tussen de huurder en de verhuurder van een woning. Het gaat om de huurprijs, de wijze van betalen en een omschrijving van de woonruimte. Blijf je langer dan 4 maanden in Nederland? Dan moet je je inschrijven bij de gemeente waar je woont. Bij de inschrijving moet je het huurcontract overleggen.

  • Welke gegevens moet ik aanleveren voor het huurcontract?

    Voordat je de huurovereenkomst kunt tekenen, moet je enkele documenten uploaden in Mijn DUWO: je persoonlijke inlogpagina.

     

    Ben je een PhD’er, master-, bachelor- of exchangestudent?

    We ontvangen graag:

    - een kopie van je ID/paspoort;

    - een bewijs van voltijdstudie aan de WUR. Dit is een geldige campus- en/of collegekaart waarop het studiejaar vermeld staat, óf een officiële inschrijving van de WUR, óf een officieel bewijs van de WUR dat je PhD’er bent.

     

    Ben je een gastdocent, gastmedewerker of onderzoeker?

    We ontvangen graag:

    - een kopie van je ID/paspoort;

    - een bewijs van Nederlands inkomen. Dit kan een arbeidsovereenkomst met de WUR zijn of een salarisstrook. Een verklaring van de WUR waarin het inkomen staat, is ook voldoende.

  • Waarom hebben jullie van gastdocenten, gastmedewerkers of onderzoekers een bewijs van inkomen nodig?

    De Nederlandse overheid eist van ons dat we onze huurders een bewijs van inkomen vragen. Er zijn enkele manieren om een bewijs van inkomen aan te leveren. Dit kan een arbeidsovereenkomst met de WUR zijn of een salarisstrook. Een verklaring van de WUR waarin het inkomen staat, is ook voldoende. Daarnaast vragen we je om een kopie van je ID/paspoort.

  • Wanneer moet ik betalen?

    Voordat je je huurcontract kunt tekenen, moet je een bedrag hebben overgemaakt, je zogenaamde eerste betaling. Dit bedrag is opgebouwd uit de eerste (of anderhalve) maand huur en de reserverings-en bemiddelingskosten. Deze eerste betaling betaal je in Mijn DUWO (je persoonlijke inlogpagina). Deze eerste betaling moet DUWO ontvangen hebben uiterlijk 2 weken nadat je documenten zijn goedgekeurd.

  • Hoe kom ik aan mijn sleutel?

    Enkele dagen voordat je aankomt, sturen we je een e-mail met informatie over je verblijf en de code van de kluis waar we je sleutel in voor je klaar leggen.

  • Wat is er aanwezig in de studio?

    Op de inventarislijst kun je zien welke meubels er in de studio staan.

  • Ik heb zojuist een studio gereserveerd maar ik wil een ander type reserveren. Kan dat?

    Stuur je vraag via een contactformulier. We laten je dan zo snel mogelijk weten of het mogelijk is om een ander type te reserveren.

Mijn contract

  • Voor welke periode kan ik een studio op Campus Plaza huren?

    De minimale huurperiode van je contract is 1 week. De maximale huurperiode is 6 maanden.

  • Kan ik mijn contract eerder beëindigen?

    Het is niet mogelijk je contract eerder te beëindigen

  • Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?

    Stuur je annulering via een contactformulier.

     

    Heb je je contract getekend en betaald en annuleer je dit contract meer dan 14 dagen voordat het contract ingaat, dan krijg je de betaalde huur terug. De reserverings-/bemiddelingskosten krijg je niet terug.

     

    Heb je je contract getekend en betaald en annuleer je dit contract minder dan 14 dagen voordat het contract ingaat of kom je niet opdagen, dan krijg je de reserverings-/bemiddelingskosten plus minimaal 1 maand huur niet terug.

  • Ik wil graag langer huren. Kan dat?

    Je kunt maximaal 6 maanden bij DUWO een gemeubileerde studio in Campus Plaza huren.

     

    Wil je je contract verlengen, neem dan contact met ons op via een contactformulier. Je kunt alleen verlenging aanvragen voor de studio die je al huurt.

     

    Je contract verlengen kost € 50.

Tijdens mijn verblijf

  • Is het mogelijk een extra bed of kinderbedje te plaatsen?

    Het is niet mogelijk een extra bed of een kinderbedje te plaatsen. De studio’s zijn beschikbaar voor 1 of max 2 personen (afhankelijk van het type).

  • Is er internet aanwezig?

    De studio’s zijn voorzien van Wi-Fi.

  • Waar kan ik wassen?

    Om in de wasmachineruimte te wassen, heb je een QR-code nodig. Je kunt online je saldo opladen en wasmachines en/of drogers reserveren. Lees hieronder hoe je een QR-code aanvraagt en kunt activeren, en hoe je kunt inloggen en opladen. De kosten zijn € 2,00 per wasbeurt en € 1,00 voor drogen. QR-code activeren Om de wasmachine met QR-code te gebruiken, hoef je geen QR-code aan te vragen: je kunt je via de website registreren. Ga daarvoor naar DUWO multiposs. Je registreert je door op ‘Sign up’ te klikken. Vul je e-mail adres in en klik op ‘Send mail’. Je ontvangt een mail; klik op de link in deze mail. Voer vervolgens in: de code van je gebouw, je e-mail adres (is je user name) en een sterk wachtwoord. Meer informatie vind je in de handleiding.

  • Studentbeheerder

    Heb je vragen over DUWO, opmerkingen of ideeën over hoe de campus leuker kan worden, geef die dan vooral door aan de studentbeheerder.

     

    De studentbeheerders houden 3x per week spreekuur. Ze verwelkomen je graag in het kantoor van de huismeester (Bronland 4 101):

     

    Maandag 19.30 tot 20.00 uur

    Woensdag 19.30 tot 20.00 uur

    Vrijdag 12.45 tot 13.15 uur

     

    Je kunt ze ook per mail bereiken: campusplazawageningen@gmail.com

    Word lid van de Facebookgroep: Campus Plaza Wageningen

  • Moet ik mij inschrijven bij de gemeente?

    Ga je langer dan 4 maanden op Campus Plaza wonen, dan ben je verplicht je in te schrijven bij de gemeente Wageningen. Lees hier hoe je dat doet. Sta je ingeschreven bij de gemeente, dan ben je verplicht lokale belastingen te betalen. Deze belastingen zitten niet in de huurprijs. De aanslagen van de belastingen worden naar je adres gestuurd.